De juiste laadpaal, snel en deskunding gemonteerd.
Laadpalen voor thuis, het bedrijf of in de publieke ruimte je vindt ze bij WiR.
Een laadpaal thuis. Het is praktisch, gemakkelijk en houdt de kosten laag. Met een eigen laadstation thuis hoef je niet meer op zoek naar een publieke laadpaal voor je elektrische auto. ’s Nachts de auto volladen en je vertrekt nooit meer van huis met een halfvolle accu! Ook kunnen sommige laders opladen met de opgewekte stroom van je zonnepanelen. Dat is helemaal fijn opladen! Misschien wil je werkgever wel betalen voor de geladen elektriciteit? Ook dat is vaak mogelijk met een laadpaal thuis door verrekensoftware op je laadpaal te activeren.
Ben jij op zoek naar een laadpaal voor thuis? Vraag een offerte op maat aan via onze offertetool. Of je nu al precies weet wat je wil of een partij nodig hebt die je hierin van een advies voorziet, wij helpen je graag op weg!
Een laadpaal voor je elektrische auto laten installeren vraagt om (elektro-)technische kennis van het product en van de meterkast. Bovendien brengt het werken met elektrotechnische installaties risico’s met zich mee. Zelf een laadpaal installeren raden we dan ook af. Wanneer je de installatie door een professionele partij laat uitvoeren, voorkom je gedoe en extra kosten in de toekomst. Ook hier geldt het gezegde ‘goedkoop is duurkoop’. Bij WiR-duurzaam kun je uitgaan van een kwalitatieve installatie waarbij veiligheid en service voorop staan. Voor het installeren van een laadpaal thuis hebben we vaak binnen twee weken een monteur beschikbaar. Hij of zij neemt je laadpaal mee, installeert ‘m waar jij dat wil, en neemt ook de verpakkingsmaterialen weer netjes mee. Zo kun jij binnen enkele uren genieten van je nieuwe laadstation vakkundig geïnstalleerd.
Voor de installatie van een laadpaal bij een bedrijf zijn we vaak langer bezig dan bij een particulier. Net zoals we de offerte op maat maken, stellen we ook de uitvoeringsplanning op maat op. Heb je specifieke vragen over de installatie van een of meerdere laadpalen bij je bedrijf? Neem dan contact met ons op.
Een duurzame toekomst begint bij je zelf maar doe je met elkaar. Met vakkundige installaties en een snelle en klantgerichte service ondersteunen wij jou op de weg naar een duurzame toekomst.
Wij houden graag persoonlijk contact met de klant en zorgen samen voor de beste laadoplossing.
Wij voorzien jou van een A-kwaliteit installatie.
Je aankoop en installatie binnen twee weken geregeld. Zo kan jij snel, veilig en opgeladen op weg!
Geen gedoe, gewoon een duidelijke prijs.
Rens Liefting - Laadpaal adviseur
In 3 stappen naar jouw ideale laadpaal oplossing!
We snappen maar al te goed dat het uitkiezen van een laadpaal een lastige klus kan zijn. Ingewikkelde technologie, lastige begrippen en hoe zit het met de installatie? Bovendien is een laadpaal vaak een prijzige investering. Bij WiR maken we het hele aankoopproces daarom zo makkelijk mogelijk voor je.
Vul het online aanvraag formulier in. We vragen je ook een aantal foto’s van je meterkast en de locatie waar het laadstation komt te maken. Deze kun je aan het einde van het formulier uploaden. Op basis van het formulier stellen we een offerte voor je op.
Bij akkoord nemen wij contact met je op om een datum in te plannen voor de installatie. Wij kunnen doorgaans binnen twee weken komen installeren.
Een slimme laadpaal is verbonden met het wifi-signaal in huis en communiceert met je elektrische auto, app en mogelijk zelfs je zonnepanelen. Op die manier kan je gemakkelijk laadsessies inplannen wanneer de elektriciteit het goedkoopst is. Ook heb je via de app een overzicht van de afgelopen laadsessies en heb je de mogelijkheid automatisch te verrekenen indien je zakelijk rijdt.
Met een domme laadpaal is het letterlijk ‘Plug & Charge’: stekker in de auto en laden maar. Het is niet mogelijk om laadsessies in te plannen via een app. Tijdens het laden houdt een domme laadpaal geen rekening met het stroomverbruik van het huishouden. Een van de domme laadpalen in ons assortiment is de Webasto Pure II.
Wij doen ons best de bestelling zo zorgvuldig en spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen zonder installatiepakket die op werkdagen vóór 16:30 worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Indien producten niet voorradig zijn, kan de levering van je bestelling iets langer duren. De op de website vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten tenzij je het installatiepakket erbij gekocht hebt. Bestellingen met installatiepakket worden door een van onze transportpartners GVT of Middelkoop bij onze installatiepartner afgeleverd. De installateur neem je product mee op de afgesproken installatiedag. Voor een bestelling met installatiepakket betaal je geen verzendkosten.
WiR is aangesloten bij WebwinkelKeur. Via de website van WebwinkelKeur (klik hier) kun je zien wat onze klanten over ons zeggen en laat je gemakkelijk zelf een review achter.
In Engelstalige landen wordt het begrip ‘smart charging’ gebruikt voor wat wij bedoelen met ‘slim laden’ (zie ook ‘Wat is een slimme laadpaal?’). Laadpalenfabrikant Alfen gebruikt de term smart charging echter voor de evenredige distributie van elektriciteit over meerdere laadpalen. Daarmee krijgen alle auto’s die opladen evenveel stroom.
Load balancing zorgt ervoor dat de laadpaal rekening houdt met het stroomverbruik van het elektriciteitsnetwerk thuis of op de zaak. Dreigt het stroomnetwerk overbelast te raken dan schaalt een laadpaal met load balancing zijn energieverbruik terug om dit te voorkomen. De accu van je elektrische auto zal dan iets minder snel vol zijn, maar je voorkomt overbelasting (en mogelijke schade) aan je elektriciteitsnetwerk.
Wat we de type 1 stekker heet eigenlijk de Yazaki-stekker. Deze stekker wordt voornamelijk in Japan en de Verenigde Staten gebruikt. In Europa komt dit type stekker bijna niet meer voor. Met een type 1 stekker kun je alleen 1-fase laden.
De type 2 stekker, ook wel de Mennekes-stekker genoemd, is het standaard type stekker voor laadpalen in Europa. Met dit type stekker kun je zowel 1 als 3-fase laden.
De onboard lader zit in je elektrische auto (onboard dus) en regelt de maximale laadsnelheid van de auto. De onboard lader komt in vier varianten:
Als er een laadpaal van 22kW gekoppeld wordt op een elektrische auto met een onboard lader 11kW, dan laadt de elektrische auto met 11kW op. Hier is de onboard de beperkende factor.
De subsidiepot (Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP)) voor particulieren is voor 2021 helaas al leeg. Gelukkig kan je vanaf 3 januari 2022 weer nieuw subsidiegeld aanvragen voor zowel nieuwe als gebruikte elektrische personenauto’s. In 2022 bedraagt het subsidiebedrag voor een nieuwe auto €3.700 en voor een gebruikte auto €2.000.
Let op! Deze subsidies gelden alleen voor auto’s met een koop- of leaseovereenkomst die is afgesloten op of na 1 januari 2022. De elektrische personenauto mag dan ook niet eerder dan 1 januari 2022 op jouw naam staan.
Wanneer je een klacht hebt over een product, onze service, of de service van één van onze partners dan horen wij dit graag. Via ons klachtenformulier kun je gemakkelijk je klacht aan ons doorgeven. Door het algemene nummer te bellen (085 004 1921) of te mailen naar info@wir-duurzaam.nl kun je met ons in contact komen. Je ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op je klacht.
Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Klik hier om naar de website van de Geschillencommissie te gaan.
Staat je vraag er niet tussen? Je kan ons bereiken via 085 004 1921.
Wij houden graag persoonlijk contact.
Je aankoop en installatie binnen enkele weken geregeld.
Door onze kundige monteurs.
Altijd een prijs op maat. Zo betaal je nooit te veel.